وکیل

بهترین وکیل خانواده در کرج با 99% پیروزی پرونده در سال 1403

خانواده یکی از مهم‌ترین نهادهای اجتماعی محسوب می‌شود که در آن هر شخص دارای تعهدات، وظایف و حقوق مخصوصی است. تعیین تعهدات و حقوق نیز ریشه در قانون دارد. به‌همین خاطر، رسیدگی به اختلافاتی نظیر نفقه، طلاق، حضانت و… در صلاحیت دادگاه خانواده است. از سوی دیگر وکیل خانواده در کرج، به‌سبب تخصص امر وکالت در امور خانواده می‌تواند از حقوق زوجین در دادگاه دفاع کند. حساسیت قانون­گذار برای دعاوی خانواده باعث شد رسیدگی به این موضوعات را به محاکم اختصاصی خانواده بسپارد.

بهترین وکیل خانواده در کرج

دعاوی خانواده شامل چه موضوعاتی است؟

حساسیت بیش از حد قانون‌گذار نسبت به دعاوی خانواده، باعث شده پرونده‌های مرتبط با موضوع مذکور به‌صورت اختصاصی در محاکم رسیدگی کننده خانواده به جریان افتد. در گذشته، شعب خانواده در دادگاه عمومی قرار داشت اما با تصویب قانون حمایت از خانواده، محاکم اختصاصی به‌وجود آمدند و شکل گرفتند.

نامزدی، عقد و نکاح: یکی از موارد پرتکراری که برای انجام وکالت در آن به وکیل خانواده در کرج مراجعه می‌شود، موضوعات مرتبط با نامزدی و خسارات ناشی از بهم خوردن آن و عقد و نکاح است. البته عمده اختلافات به‌وجود آمده در این سه مورد، ریشه عرفی دارد زیرا رسم و رسومات جای جای ایران با یکدیگر متفاوت است و هر استان و هر شهر، آداب و رسوم خاص خود را دارند. شروط ضمن عقد نیز یکی از پر اختلاف‌ترین موضوعات حقوقی خانواده به‌شمار می‌رود. زیرا انجام تعهدات ناشی از شروط ضمن عقد، گاهی به مشکل برمی‌خورد یا شکل انجام آن مورد نظر قانون یا قراداد نیست. به‌عنوان مثال، زوجه ضمن عقد نکاح شرط می‌کند که کار کند و بعد از ازدواج، مرد مخالفت می‌کند و همین موضوع باعث طرح دعوای شرط ضمن عقد می‌شود.

جهیزیه: بعد از جدایی و طلاق زوجین، اولین موضوع محل اختلاف، جهیزیه و نحوه تقسیم آن است. رسیدگی به دعوای جهیزیه نیز در صلاحیت دادگاه خانواده قرار دارد و لازم است قبل از طرح شکایت و حضور در جلسه رسیدگی، با یک وکیل طلاق در کرج مشورت کنید تا از حقوق قانونی خود راجع‌به جهیزیه و نحوه تقسیم آن مطلع شوید.

مهریه: برخلاف عقیده برخی از جامعه که گمان می‌کنند زوجه بعد از طلاق مستحق نفقه می‌شود، بلافاصله بعد از انعقاد عقد نکاح، زن مالک مهریه می‌شود و می‌تواند آن را مطالبه کند. زوج نیز طبق قانون، مکلف است مهریه را تمام و کمال پرداخت نماید. البته پرداخت مهریه عندالمطالبه با پرداخت مهریه عندالاستطاعه متفاوت است و شیوه مطالبه و پرداخت هر کدام فرق دارد. در مهریه عندالمطالبه، همین که زوجه درخواست کند، مهریه باید پرداخت گردد. در حالی‌که در مهریه عندالاستطاعه، درخواست زوجه کفایت نمی‌کند و تمکن مالی زوج نیز لازم است. به بیان ساده، در مهریه عندالمطالبه، مادامیکه زن مهریه را مطالبه نکرده، تعهد زوج برای پرداخت شکل نمی‌گیرد. موضوع مهم دیگری که حضور وکیل خانواده در کرج را لازم کرده، انواع و اقسام مهریه است زیرا مهرالمثل، مهرالمتعه و مهرالمسمی با هم متفاوت هستند و هر کدام شرایطی دارند.

نفقه: طبق قانون و شرع، پرداخت هزینه زندگی زن و فرزندان به عهده مرد است و اگر شوهر از پرداخت نفقه امتناع کند، زن می‌تواند الزام او را به پرداخت نفقه از دادگاه بخواهد. از آنجایی که میزان نفقه تفاوت دارد و بسته به شرایط زندگی، تمکن مالی و شیوه زندگی زوجین متغیر است، مراجعه به یک وکیل خانواده در کرج قبل از طرح دعوای نفقه، لازم و ضروری‌ به نظر می‌آید.

حضانت فرزند: ملاقات با فرزند بعد از طلاق و حضانت بچه‌ها بعد از جدایی نیز از جمله مواردیست که در صلاحیت دادگاه خانواده قرار دارد. بسته به سن و جنسیت طفل، دادگاه حضانت او را به پدر یا مادر می‌دهد. موضوع مهم اینکه ممکن است برخی شرایط وجود داشته باشند که دادگاه، برخلاف رویه، حضانت فرزند را به دیگری بدهد. به عنوان مثال، اگر ثابت شود که به دلیل مسائل اخلاقی یا مالی، پدر نمی‌تواند از بچه نگهداری کند، رای ممکن است به نفع مادر صادر گردد و بعد از ۷ سال حضانت، نگهداری از بچه بازهم به مادر سپرده شود. البته، در طلاق توافقی، حضانت فرزندان نیز مورد توافق والدین قرار می‌گیرد که انجام این کار و پروسه قضایی بر عهده وکیل طلاق توافقی در کرج خواهد بود.

بهترین وکیل خانواده در کرج کیست؟

بهترین وکیل خانواده در کرج کیست؟

وکلا بعد از کسب پروانه وکالت می‌توانند در هر نوع دعوایی اعم از مدنی و کیفری شرکت کنند و به وکالت بپردازند اما برخی از وکلا، در یک رشته خاص و به‌صورت تخصصی فعالیت می‌کنند. یکی از این رشته‌ها، پذیرش دعاوی خانواده است که اموری همچون تمکین، نفقه زوجه، نسب، حضانت، مهریه، فسخ نکاح و… را در بر می‌گیرد. موارد زیر ازجمله مهمترین ویژگی‌های یک وکیل خانواده در کرج است.

مطالعات مستمر: برخی قوانین ممکن است دچار تغییراتی شوند. بنابراین، بهترین وکیل شخصی است که به‌صورت مستمر و مداوم، راجع‌به قوانین و اصلاحات و تغییرات آن مطالعه داشته باشد. به‌عنوان مثال، قانون حمایت از خانواده قدمت زیادی ندارد و بهترین وکیل خانواده در کرج، وکیلی است که نقاط قوت و ضعف قانون را بداند تا بتواند در جهت حمایت و دفاع از حقوق موکل خود از ضعف و قوت مواد قانونی استفاده کند.

تجربه و موفقیت: اعتبار هر وکیل، به پرونده‌های موفق او مرتبط است. مثلاً، وکیل سید فرهاد موسوی با ۹۵ درصد موفقیت در سال ۱۴۰۲، از جمله موفق‌ترین وکلاست که با تکیه بر تجربه خود توانسته چنین آمار قابل قبولی را در کارنامه کاری خود ثبت کند.

قدرت بیان: اگرچه نگارش و ارسال لایحه برای دفاع از حقوق موکل در قانون پذیرفته شده است اما حضور در جلسه رسیدگی وکیل خانواده در کرج نیز الزامی است. بنابراین، کلام و بیان شیوا و قدرت بیان، یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های یک وکیل محسوب می‌شود. مجاب کردن قاضی رسیدگی کننده در صورتی امکان‌پذیر است که وکیل، قدرت و فن بیان مناسبی داشته باشد.

استدلال و استنباط قوی: وکیل موفق شخصی است که از دل کلمات و جملات مواد قانونی، آنچه را که به نفع موکل است پیدا می‌کند و با استدلال محکمه پسند خود، قاضی را متقاعد کند که حق را به موکل او بدهد و رای را به نفع وی صادر کند! مرتبط کردن مواد قانونی که مساعد به حال موکل است نیز باعث موفقیت در پرونده خواهد شد.

در نهایت این موضوع را در نظر داشته باشید که قوانین پر از ابهام و پیچیدگی هستند و جز وکلا، کسی نمی­تواند از حقوق افراد در جلسه دادگاه دفاع کند و تفاوتی نمی­کند شما خوانده دعوا هستید یا به­عنوان خواهان به دادگاه دعوت شدید! زیرا در هر صورت باید قبل از حضور در جلسه رسیدگی، با یک وکیل خانواده در کرج مشورت کنید و چنانچه تمایل داشتید، ایشان را به­ عنوان وکیل خود معرفی کنید تا رسیدگی و حضور در دادگاه را عهده دار شود. وکیل سید فرهاد موسوی از وکلای پایه یک استان البرز است که با توجه به تجربه و سابقه وکالت، موفقیت­های چشمگیری در دعاوی خانواده کسب کرده و توانسته رضایت موکلان خود را جلب کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
تماس با وکیل